איך ניתן להוריד רמת החששות לקראת הלידה?

טיפ מספר 1:

לרשום עבור עצמך את כל החששות שלך. להוציא אותם על דף. הכל שזה אומר לא בהכרח מה שקשור ללידה עצמה זה עדיין דברים שעושים אותך לא שקטה, תוציא את זה לדף.

לאחר שיש לך רשימה ביד תעשי סדר עדיפויות. מה הכי מלחיץ אות ומה הכי פחות.

איזה כלים יש בידיים שלך כדי להקל/לעזור לעצמך להתמודד עם כל אחד מהחששות שרשמת? למשל אם החשש מציר- את יכולה ללמוד דרכים להתמודד כמו תנועתיות, איך לזוז איך לנשום, ללמוד על דמיון מודרך כדי לדעת להעביר כל ציר ואולי אפילו להיעזר באשת מקצוע שתהיה נוכחת לצידך לעזור לך. וכן הלאה..

טיפ מספר 2:

הכנה ללידה. הכנה ללידה לא מתחילה בשבוע28 וגם לא בשבוע 35 צמוד ללידה עצמה. הכנה ללידה מתחילה מרגע הראשון שאת גילית על הריון.

אני מאוד מתחברת לדוגמה של המרתון. כשמישהו מתכוון לרוץ מרתון, האם אפשרי לקום בוקר בהיר אחד ולצאת למרוץ בציפייה שתשלים את המרוץ עם חיוך ותחושה טובה? רוב הסיכויים שלא. בד”כ מתכוננים לאותו המרתון לא מעט חודשים ואף יותר תלוי ביעד כמובן. יש הכנה פיזית. הכנה מנטלית. התמדה. ללא 3 הדברים האלו קשה להגיע לתוצאות ששמנו למטרה שזה קודם כל לחוות חוויה טובה ומעצימה.

כנ”ל כשמבדרים על לידה. יש לזכור שלידה זה חתיכת מרתון לכל המערכות בגוף שלנו וכל המערכות עוברות סטרס. על הגוף שלנו יש אתגר במהלך הריון כולו, להתמודד, לסחוב והלידה עצמה שזה השיא. תזכרי שלאחר לידה יש רגע אחרי ,בו התינוק שנולד שכל כך חיכית לו עכשיו כל כולו תלוי בך וזקוק בך. זקוק בך פיזית כי צריך להרים, להכיל, לחתל, להרדים, להרגיע, לחייך, לתת תחושת בטחון. כשאמא כאובה ופיזית לא מרגישה טוב קשה לספק לתינוק הנולד את אותם הדברים הבסיסיים שזקוק. תזכרי שאתם מסונכרנים. כשטוב לאמא טוב לתינוק.

טיפ מספר 3:

הסביבה שלך. בעולם אידיאלי מאחלת לכל אחת להיות בסביבה אשר תומכת בבחירות שלך ועוזרת לך להתמודד עם הבחירות המושכלות שלקחת. במציאות לא תמיד הסביבה הקרובה תתמוך בבחירות שלך. אם זה הסובבים אותך בעבודה, אם זה משפחה או חברות קרובות. וזה בסדר. כל אחד אחראי על הגוף שלו. כל אחד עובר חוויות ומסיק מסקנות משלו וזה בסדר. כשאת נטולת ניסיון הזה תשתדלי לייצר אותו בהתאם למה שאת רוצה ולא להישען רק על סמך הניסיון של החברה שהכתיבה סטנדרט מסוים שלא בהכרח תואם מציאות בטח שלא מציאות שלך שאת רוצה לייצר בעצמך. בתור דולה שמלווה לא מעט לידות, בפה מלא יכולה לומר שיש הרבה דברים שכן תלויים בנו. נכון שלא הכל תלוי בנו אבל הרבה.

ידע באמת שווה זהב. שאת לא תגידי רק אם היו אומרים לי.. את תגידי מזל שידעתי מה לעשות.

 

טיפ מספר 4:

את תשמעי הרבה במהלך ההיריון שלך. תחשפי להרבה סיפורים גם אם לא תרצי בזאת. זה בלתי נמנע במיוחד בארצינו הקטנה כאשר בכל מקום אבל בכל מקום מרגישים בנוח לחלוק איתך רגעים הכי אינטימיים מהלידה שלהם כולל כל התיאור באמצע הסופר

תבחרי לקחת אתך את הדברים שיכולים לחזק אותך. לתרום לך ולא להקטין. תביא אתך ללידה את הביטחון שלך בעצמך בגוף שלך ובתינוק שלך שנוצר בגוף שלך ומותאם לגוף שלך, שיודע להיוולד. תביא אתך את הכלים שצברת לאורך הדרך להתמודד עם כל שלב, גם כאשר יש צורך לזרום עם מציאות ואולי לקבל שינוים שקורים בחדר לידה.  תביא אתך את האנשים שתומכים בך ובבחירות שלך כלפי תהליך הלידה בכדי להעצים אותך, לא חייב שיהיו לצידך פיזית. מספיק להחזיק אותם בראש, בלב. תצפי גם לעליות וגם למשברים יחד עם זאת שתדעי איך לצאת ממשברים שיגיעו, מוזיקה טובה תמיד עוזרת, ריח טוב מהבית, טעם.. תנסי להשתמש בכל החושים שלך ,תייצרי את החוויה שתרצי לזכור עם חיוך. גם אם הלידה לא מתקדמת כצפוי את תזכרי רגעים של רגש, של עוצמה, של חיוך, רגעים של נשיקה מאהובך, רגעים של שיר האהוב, רגעים שאת תייצרי בעצמך שיעזרו לך להתמודד עם כל הלידה וגם בעיבוד חווית הלידה אחרי. ולא פחות חשוב תקשיבי לתינוק שלך. דברי אליו. אתם יחד במסע הזה, תהיה שם בשבילו בכל רגע כי הוא זקוק לך ומצפה לך לא פחות ממה שאת זקוקה לו. הוא בחר דווקא אותך להיות האמא שלו. הוא ממהר לדייט אתך. אתכם, ההורים שלו. תתרגשי משמחה ואושר ותהיה בשבילו נוכחת בלידה שלך עם רוגע, אמונה ואהבה בלב.

טיפ מספר 5:

זה בסדר לחשוש. אין אחת שלא חוששת. כל לידה היא אחרת ולא דומה לאף לידה שקודמותיה. החששות קיימות ולא כולן ייעלמו למרות כל הטיפים. השאלה כמה את עסוקה בחשש ביום יום שלך לעומת העיסוק שלך בדברים שיכולים להעצים אותך? אם את מרגישה שהחששות משתלטות לך על המחשבות ועל סדר היום שלך, לא מאפשרות להתקדם כדאי כן לפנות לאיש מקצוע כמו פסיכולוג שיכול לעזור לך להתמודד ולהחזיר את החיים ליותר מלאים ולאפשר מקום גם למחשבות שכן יעצימו אותך, יחזקו ויעלו בטחון בך קודם כל.

 

מאחלת לידה בריאה בגוף ונפש☺

שיתוף המאמר:

עוד מאמרים בנושא הנקה

נגישות

רוצה להירשם? לחצי כאן